Waarom Marketing?

Werven van klanten en zorgen voor herkenbaarheid

Uit welke werkzaamheden bestaat marketing?

Marketing is een nogal breed begrip. Meestal wordt de marketing gedaan door een marketingafdeling binnen bedrijf of door een marketingbureau. In sommige gevallen zien we ook dat marketing 'er eventjes wordt bijgedaan' door een collega of de vrouw van directeur. Bijna altijd is het resultaat er dan ook naar, marketing is namelijk een vak apart, net zoals financiën en verkopen dat zijn. 

Inhoudsopgave
Het doel van marketing
Werkzaamheden van een marketingafdeling- of bureau
Marketing voor leads
Marketing voor SEO
Marketing voor een website
Marketing voor advertenties en reclame
Marketing voor communicatie
Marketing voor content
Marketing voor conversie
Marketingstrategie
Waarom kiezen voor een marketingbureau?
Nieuwe boost leads / meer klanten gewenst
Marketingafdeling richting geven
Geen marketingafdeling aanwezig
Capaciteitsprobleem
Marketing Academy

Het doel van marketing

Het doel van marketing

Het woord marketing is een verbastering van de woorden market en getting, oftewel getting the market, de markt verkrijgen. Het is daarom een verzamelterm van werkzaamheden die erop gericht zijn om een groter marktaandeel te krijgen. Marketing zorgt dus voor meer klanten en omzet. Zie hieronder wat deze werkzaamheden specifiek inhouden.

Meer omzet dankzij online marketing

leads online marketing

Werkzaamheden van een marketingafdeling- of bureau

Een marketingafdeling of -bureau houdt zich bezig met een merk impact geven, opvallen en ervoor zorgen dat het bedrijf meer omzet genereert. Grofweg zijn de werkzaamheden onder te verdelen in 8 categorieën: Leads, SEO, Website, Advertenties, Communicatie, Content, Conversie en Strategie.

Marketing voor leads

Het genereren van leads is essentieel voor business en kan worden gezien als een moderne vorm van acquisitie. Leads zijn geïnteresseerden die of meteen willen kopen, of eerst meer informatie willen, zodat je hen eventueel later kan verleiden tot een aankoop. Een online marketingbureau helpt je met het meer werven van leads en de customer journey die zorgt voor meer conversie.

Leads genereren

Marketingbureau voor leads
Marketingbureau voor SEO

Marketing voor SEO

Het hoger komen in Google wordt ook wel SEO genoemd, ofwel Search Engine Optimization. Om dit voor elkaar te krijgen moet o.a. de website van het bedrijf optimaal zijn ingericht, waarbij tal van factoren een rol spelen. Een online marketingbureau kan ervoor zorgen dat je hoog in Google komt. Dit heeft direct effect op het aantal leads, dus omzet.

SEO = hoog in Google

Marketing voor een website

Het belangrijkste element in de online marketing is zeker de website. Zie het als je online visitekaartje of winkel, die laat zien wie je bent, waar je mensen ontvangt, je producten aanbiedt, mensen je herkennen en nog veel meer. De website wil je dus op orde hebben. Dit is een perfecte taak voor een internet marketingbureau, die let op alle aspecten voor een succesvolle website.

Website, hier moet het gebeuren

Marketingbureau voor een website
Marketingbureau voor Advertenties en Reclame

Marketing voor advertenties en reclame

Reclame klinkt eigenlijk best wel negatief en duur, maar wanneer goed toegepast kan reclame juist nuttig zijn voor de ontvanger en is de beperkte investering voor het bedrijf waard. Zeer gerichte advertenties hoeven namelijk helemaal niet duur te zijn, maar is wel effectief. Denk hierbij aan adverteren op social media of Google. Een online marketingbureau helpt je graag aan meer klanten.

Bereik je doelgroep dankzij online advertenties

Marketing voor communicatie

Communicatie is laten zien wie je bent, zoals je huisstijl en het logo, een fundamenteel onderdeel in de marketing. Zelfs voor het werven van leads is een goede huisstijl essentieel, je krijgt maar één kans om een goed indruk te maken. Denk hier dus niet te luchtig over, het neerzetten van een (nieuw) merk kan een boost betekenen voor de complete organisatie. Laat een merk daarom altijd uitvoeren door een professioneel marketingbureau. Onder communicatie vallen ook zaken als social media en signing (visuele herkenbaarheid) in en om een pand.

Communicatie met jouw doelgroep

Marketingbureau voor communicatie
Marketingbureau voor content

Marketing voor content

Met content lok je mensen naar je toe, zoals via Google, YouTube of social media. Content zijn teksten, blogs, vlogs, video’s, infographics (informatieve illustraties), animaties et cetera. In het creëren van kwalitatief goede content gaat vaak veel tijd zitten en dat is precies de reden waarom hier vaak een marketingbureau voor wordt ingezet. Productfotografie van auto’s vraagt om een totaal andere expert dan modefoto’s, let er dus op wat voor soort specialist je inzet voor het beste resultaat.

Content - de inhoud van jouw merk

Marketing voor conversie

Wanneer de huisstijl, website, content en SEO op orde zijn, wil je graag dat je activiteiten zo goed mogelijk converteren. Het verhogen van je CTR (click true ratio) zorgt uiteraard voor een grotere respons, meer leads en uiteindelijk meer omzet. In het Nederlands: je wil zoveel mogelijk geïnteresseerden aan wie je jouw producten of diensten kan aanbieden. Een digitaal marketingbureau helpt je dit te optimaliseren.

Conversie, nu de euro's

Marketingbureau voor conversie
Marketingbureau voor strategie

Marketingstrategie

De positionering van jouw merk, het creëren van een identiteit en de juiste doelgroep aanspreken. De juiste strategie op marketingvlak voor jouw bedrijf zorgt ervoor dat alle hoofden dezelfde kant op staan én dat je de juiste dingen doet. De strategie bepalen doe je niet vaak, doe dat daarom met iemand die dit vaker doet.

Strategie - keuzes maken

Waarom kiezen voor een marketing training?

Er zijn tal van redenen om beter te worden in marketing. Hieronder een korte opsomming:

Nieuwe boost leads / meer klanten gewenst

De belangrijkste reden om aan marketing te doen, is het genereren van geïnteresseerden of leads, die uiteindelijk voor meer omzet moeten gaan zorgen. In een utopische wereld kopen deze leads allemaal tegelijkertijd, maar in de werkelijke wereld kan je de leads ook op een later moment verleiden tot het doen van een aankoop. Door in contact te blijven met jouw publiek, kan je jouw omzet structureel verhogen.

Moderne acquisitie

Nieuwe boost leads / meer klanten gewenst

Marketingafdeling richting geven

De marketingafdeling van jouw bedrijf heeft een update of sturing nodig over een bepaald onderwerp. In dat geval kan een marketingtraining helpen gespecialiseerde kennis op een bepaald gebied te geven, zodat de marketingafdeling met nieuwe inzichten op eigen kracht verder kan werken.

Ontdek de kernwaarden

Marketingafdeling richting geven

Geen marketingafdeling aanwezig

Wanneer jouw bedrijf niet over een marketingafdeling beschikt en er toch marketingwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden, is een marketingtraining natuurlijk perfect geschikt om kennis te geven. 

Marketing Academy

De eigenaar van Tromp Marketing, Maarten Tromp, heeft sinds 2005 ervaring in de marketing en voor diverse bedrijven de marketing verzorgd, uiteindelijk als Marketing Manager. Daardoor weet hij als geen ander wat de behoeftes zijn op het gebied van marketing. Door meerdere marketingonderdelen onder het vergrootglas te nemen en op elkaar te laten aansluiten, til je het geheel naar een hoger plan.

Online Marketing Training

Marketingbureau voor het MKB

Gratis E-book '7 klanten per dag in 4 stappen'

Ontdek hoe jij als marketeer direct beter wordt in online marketing en wél klanten werft dankzij de Customer Magnet Methode™.

Maak nu het verschil in 4 eenvoudige stappen.

Download gratis het E-Book.

Stel hier je vraag:


Zoek op deze website:

Word beter in marketing

Persoonlijke begeleiding

Customer Magnet Methode™

Haal meer resultaten

Van frustratie naar resultaten

Download gratis het e-book 7 klanten per dag in 4 stappen en ontdek hoe je als marketeer het verschil maakt!