Conversie

Nu de euro's

Conversie - Van lead naar klant

Leuk allemaal die vindbaarheid, leads, content en huisstijl. Maar gaan we ook nog geld verdienen?

Draai aan die knoppen

Hoe wordt een prospect een klant? Wanneer koopt iemand iets? Hoewel iedereen uniek is, kan je mensen onderverdelen in 16 persoon- lijkheidstypes, die weer onderverdeeld zijn in 4 voorkeuren. (bron: Myer-Briggs Type Indicator).

De competitieve bezoeker beslist snel op basis van feiten en help je door de belangrijkste kenmerken te samenvatten. De spontane bezoeker reageert ook snel, maar op basis van emotie. Deze bezoeker is gevoelig voor korting, gratis verzending of 30 dagen niet goed geld terug. De methodische bezoeker beslist langzaam en wil zo veel mogelijk informatie en feiten. Daarvoor maak je productspecificaties en een uitgebreide samenvatting. De humanistische bezoeker beslist ook langzaam en op basis van emotie, hiervoor helpen reviews en laten zien wat anderen klanten kopen.

Wat nu als je de feiten voor de competitieve verstopt? Die haakt af. Kans gemist en kan je zomaar een kwart van je omzet schelen. Zelfs de kleur van het knopje kan het verschil maken! Door middel van A/B tests kan je kijken welke optimalisaties een groot verschil maken in de customer journey. Een lead die niet meteen koopt, kun je later alsnog verleiden tot een aankoop door middel van een e-mail funnel of retargeting. Zo laat je niets aan het toeval over en blijf jij aan zet.

Zoek op deze website:

Word beter in marketing

Persoonlijke begeleiding

Customer Magnet Methode™

Haal meer resultaten

Van frustratie naar resultaten

Download gratis het e-book 7 klanten per dag in 4 stappen en ontdek hoe je als marketeer het verschil maakt!