Leads

Natuurlijk wil je die!

Leads – Natuurlijk wil je die!

Lang niet iedereen koopt meteen jouw product, ook al is men misschien geïnteresseerd. Het is daarom essentieel voor jouw business om leads te werven. Een lead kan je verleiden, ook nog veel later, tot het maken van een aankoop. Hierdoor wordt een ‘toevallige’ passant, een potentiële klant. Super waardevol dus!

De motor van jouw onderneming

Maar hoe werf je eigenlijk leads? De basis van leadgeneratie is heel goed te vergelijken met een groenteman die klanten lokt op de markt, alleen gebruiken we nu de nieuwste technieken.

Welke groentekraam heeft de meeste bezoeken, staat diegene vooraan op een prominente plek of verstopt in een hoekje? Juist. Vindbaarheid helpt.

Waar koop jij jouw fruit, bij de mooi geëtaleerde kraam of bij die met rotte appels? OK, presentatie en inhoud is dus ook van belang.

En pik je dan die aardbeien nog even mee, omdat ze nu maar 3 voor € 3,- zijn? Deze upselling techniek werkt alleen als je van de aanbieding weet. Communicatie is dus ook wel een dingetje.

Voordat iemand zijn gegevens achter laat bij jou, moet hij je eerst zien te vinden, interessant genoeg vinden en vervolgens begrijpen wat je doet. Genoeg stappen te zetten dus. Heb je eenmaal een lead, dan kan je waarde toevoegen, vertrouwen winnen of een aanbod doen, zodat je de potentiële klant genoeg redenen geeft om bij jou te kopen.

Elke optimalisatiestap heeft direct invloed op het aantal leads dat je ontvangt. En dus ook op de omzet. Best belangrijk dus.

Zoek op deze website:

Word beter in marketing

Persoonlijke begeleiding

Customer Magnet Methode™

Haal meer resultaten

Van frustratie naar resultaten

Download gratis het e-book 7 klanten per dag in 4 stappen en ontdek hoe je als marketeer het verschil maakt!