Online Marketing | SEO | Email | Contentstragie | Leadgeneratie

 

Sinds 2005 ben ik marketeer, hoewel het in het begin meer leek op aanrommelen. Ik deed altijd heel erg mijn best, maar stiekem was ik best jaloers op resultaten en zichtbaarheid van andere bedrijven. Dat voelde als een ver van mijn bed show, dat kan ik toch niet.

Pas toen ik serieus in mijzelf ben gaan investeren in de vorm van trainingen, veranderde alles. Vanaf dat moment wist ik wél hoe je hoog in Google komt, hoe je leads genereert en meer klanten werft.

Dit resulteerde in een hele blije werkgever en mijn leven zelf veranderde ook. Zo kreeg ik promotie en werd ik later marketingmanager bij een ander bedrijf. Eindelijk kon ik die mooie auto rijden, verre reizen maken en comfortabel leven.

Dat gun ik jou ook!

Maarten Tromp

Na jaren solliciteren tijdens de economische crisis, had ik eindelijk een nieuwe marketingbaan bij een ander bedrijf. Op een hoger niveau, meer vrijheid, meer salaris, meer kansen. Zoals iedereen, had ik mijn kwaliteiten een beetje aangedikt. De reden waarom ik de baan kreeg, was waarschijnlijk mijn drive en enthousiasme. De opdracht was simpel, zorg voor een nieuwe website en genereer nieuwe bezoekers en klanten. Een nieuwe website laten bouwen had ik vaker gedaan. Maar hoe zorg ik nu voor veel meer bezoekers, laat staan leads en klanten? Ik wist het niet.

 

Het benauwde me. Ik had gebluft en nu moest ik het waarmaken. Gelukkig had ik de tijd, eerst moest de website gemaakt worden. Ik deed waarvan ik dacht dat het zou werken en de website zag er fantastisch mooi uit. Al mijn collega’s waren enthousiast, maar de websitebezoekers bleven uit. Ik raakte in paniek, maar liet het aan niemand merken. Toch wou ik persé dat het zou slagen, alleen wist ik niet hoe. Ik was bang dat als mensen er achter zouden komen ik mijn baan zou verliezen.

Ik ging als een gek op onderzoek uit. Ik besteedde dagen en weken aan onderzoek en had wel diverse aanknopingspunten om meer bezoekers te genereren. Het ging wel iets beter, maar het ‘ahaa-gevoel’ bleef uit.

Uiteindelijk vond ik een zeer uitgebreide cursus van een SEO-goeroe en gelukkig mocht ik mijn trainingsbudget hieraan besteden. Ik heb me volledig op deze cursus gestort en dit zorgde voor zeer veel bezoekersaantallen.

Elke marketingklus dankzij netwerk experts

‘Ineens’ kregen we heel veel aanvragen, die opgevolgd moesten worden. De collega’s werden enthousiast en vroegen zich af waar al die aanvragen vandaan kwamen! Toen kregen ze door dat het de SEO-strategie was die ik had toegepast. Ik als relatieve nieuwe collega steeg enorm in aanzien en de kijk op marketing veranderde binnen het bedrijf. Uiteindelijk is er rond deze nieuwe website een compleet nieuw bedrijf opgezet en mocht ik hier de marketing voor gaan leiden. Door deze ervaring heb ik geleerd dat het super waardevol is om in jezelf te investeren, je groeit erdoor als persoon en je kan daarmee echt een verschil maken.

Vanaf toen had ik de smaak te pakken en heb van diverse goeroes cursussen gevolgd over o.a. social media adverteren, conversie-optimalisatie en e-mailmarketing. Uit al deze kennis heb ik de meest effectieve strategieën aan elkaar gekoppeld en mijzelf geleerd hoe je een super waardevolle online customer journey bouwt, die zorgt voor meer omzet en klanten.

MKB Marketing

In plaats van zoeken naar banen, werden juist de mooiste banen aangeboden. Diverse keren ben ik gevraagd om marketing manager te worden en ik heb ook een baan aangenomen in de automotive. Ik had meer verantwoordelijkheden dan ooit en was wereldwijd verantwoordelijk voor de marketing. Het mooie was dat ik dankzij de kennis het vertrouwen had dat ik het aankon.

Financieel gaat het ook goed, waardoor ik mijn droomauto kan rijden. Elke keer als ik er in rij heb ik een glimlach op mijn gezicht. Mijn grote droom heb ik nu ook verwezenlijkt, mijn eigen bedrijf in de online marketing. Ik geloof echt dat één persoon het verschil kan maken, dit heb ik zelf ervaren in mijn carrière.

Heel graag deel ik mijn passie met andere marketeers. Wat ik in ruim 15 jaar met vallen en opstaan heb geleerd op het gebied van online marketing, heb ik gebundeld in de Customer Magnet Methode™. In online cursussen leer je precies wat je moet doen om klanten te werven en beter te worden in online marketing. Hierdoor hoef jij niet te pionieren en dingen uit te proberen die later niet blijken te werken, dat heb ik al voor je gedaan. Ik gun jou hetzelfde succes, zonder daarvoor harder te hoeven werken.

Dit is 100% Maarten

  • Ik geloof er heilig in dat wanneer je het juiste doet, er mooie dingen op je afkomen.
  • Alles over koken en eten zuig ik op als een spons: BBQ, Sousvide, Indonesisch, Italiaan, Klassiek, Fusion, Frans, Duits, Vietnamees. Eigenlijk alles. Door deze passie ben ik begeleid gaan diëten en ruim 20kg afgevallen.
  • Een andere grote passie is reizen, maakt niet uit waar naartoe, ik geniet er van. Het liefst in een leuke auto. Ik heb een bijzondere voorliefde voor Italië en Azië.
  • Ik hou van muziek, tegenwoordig luister ik veel klassiek. Philip Glass raakt me het meest, zijn poster hangt op kantoor. Hij inspireert me doordat hij zijn eigen weg bewandelt, doet waarin hij gelooft en daar hard voor werkt.
  • In het mooie Den Bosch woon ik samen met mijn liefde Lieke en onze twee poezen Bobbi en Coco.

Ik ben creatief, organisatorisch sterk en een beetje perfectionistisch. Goede eigenschappen in de marketing. Maar ook in de keuken en achter de BBQ.

Marketing Freelancers

Alle specialisaties vertegenwoordigd

Haal meer resultaten

In elke stap v/d Customer Journey

Waar kunnen we bij helpen?

Ben je op zoek naar een freelancer? Ben je zelf een freelancer en zoek je werk?

Zoek op deze website: